Kdaj zamenjati zavorne ploščice, da ne bo prepozno?
Pravočasna menjava zavornih ploščic je pomembna. Z njo prihranimo denar in lahko rešimo življenje. Slabe in obrabljene zavore so namreč smrtno nevarne za nas in vse naše sopotnike. Zmanjšujejo odziven čas, podaljšujejo zavorno razdaljo in posledično povečajo posledice prometne nesreče. Znaki obrabe zavor so precej jasni. Dobro pa je, da vseeno redno spremljamo obrabo.
Kazalo strani:
Kako vemo, da so zavore pokvarjene?
Večinoma ugotovimo, da zavorne ploščice ne delujejo pravilno šele, ko je prepozno. Obstajajo štiri pokazatelji obrabe zavor:
- Zvok drgnjenja ali cviljenja pri zaviranju
- Manj kot pol centimetra debela ploščica
- Zvok drgnjenja kovine na kovino
- Utripajoča lučka na armaturi
Zvok drgnjenja ali cviljenja pri zaviranju
Prvi pokazatelj obrabljenih avtomobilskih zavornih ploščic je zvok cviljenja, praskanja oziroma drgnjenja, čim pohodimo zavoro. Ta zvok povzročajo majhni kovinski indikatorji, ki so nameščeni na ploščicah, da nas opozorijo na obrabo. Ob prvih zvokih drgnjenja, je potrebno zavore pogledati in ob obrabi takoj zamenjati.
Manj kot pol centimetra debela ploščica
Debelino ploščice lahko ocenimo sami. Pogledati moramo skozi platišča do ploščic, ki se dotikajo zavornega rotorja. Če je avtomobilska zavorna ploščica debela manj kot 3 milimetre, jo moramo čim prej zamenjati.
Zvok drgnjenja kovine na kovino
Zvok drgnjenja kovine na kovino je že bolj alarmanten pokazatelj obrabe zavornih ploščic, saj pomeni, da so se zavore in čeljust spojile. To pa predstavlja že večji problem in na koncu verjetno tudi večji strošek servisa vozila. Ob globokem in nizkem zvoku, ki je podoben brušenju kovine, moramo v kratkem zamenjati zavore, preden odpovejo. Zavorne ploščice se ne smejo spojiti s čeljustjo, saj to pomeni obisk mehanične delavnice, večji poseg in veliko več stroškov za popravilo.
Utripajoča lučka na armaturi
Nekateri modeli novejših avtomobilov imajo na armaturni plošči lučko, ki sporoči, kdaj prihaja do obrabe zavor in kdaj jih moramo zamenjati. Pri tem se moramo zavedati, da bo mehanik moral zamenjati tako zavore, kot tudi lučko na armaturi.
Življenjska doba zavor
Ob normalni vožnji imajo zavorne ploščice avtomobila življenjsko dobo okoli 50.000 kilometrov. Vse pa je odvisno od voznika, njegovega načina vožnje, terena po katerem se vozi in podobno. V mestih se zavore hitreje obrabijo, ker pogosteje ustavljamo in speljujemo, kot pri vožnji na avtocesti. Pomemben je tudi način zaviranja. V primeru, da hitro in agresivno pohodimo zavoro, se bodo ploščice hitreje obrabile, kot pri postopnem in počasnem zaviranju.