Prednosti morske hrane

Morska hrana predstavlja za marsikoga le občasno sestavino na jedilniku, le redki pa se redno poslužujejo morskih sadežev v prehrani. Seveda imajo nekoliko prilagojen jedilnik tisti, ki živijo ob morju ali se morda ukvarjajo z ribolovom. Pri izbiri morske hrane smo dokaj omejeni, saj morajo biti sestavine sveže in kvalitetne, poleg tega se moramo dobro znajti pri pripravi. To pomeni, da morske hrane ni enostavno vključiti v vsakdanjo prehrano, čeprav imamo seveda na voljo alternative, na primer ribe iz konzerve ali pa pico z morskimi sadeži.

V vsakem primeru se splača nekaj pozornosti nameniti morski hrani, ki nenazadnje ponuja telesu nekatera nepogrešljiva hranila, ki jih sicer težko vnesemo v organizem. Za morsko hrano so značilne predvsem esencialne maščobe, to so omega 6 in omega 3 maščobne kisline, so pa morski sadeži bogati še z drugimi pomembnimi hranili.

Morska hrana je zelo hranilna in vsebuje dobra razmerja hranil. Predvsem je bogata z mikrohranili, ki jih pogosto težko dobimo v zadostnih količinah. Tuna na primer že v enem fileju dosega dnevno priporočeno količino selena in vitamina B, vsebuje tudi velik delež nepogrešljivega joda. Med makrohranili gre izpostaviti beljakovine, s katerimi je morska hrana nasploh bogata, med maščobami pa seveda izstopajo omega 3 maščobne kisline. Čeprav imajo ribe in drugi morski sadeži načeloma zelo nizko vsebnost maščob, večinoma celo pod 5%, so omega 3 maščobne kisline že v tem deležu dobro zastopane in ponudijo zadostno količino za zdravo delovanje organizma, če morsko hrano vključimo na jedilnik vsaj občasno.

Z morsko hrano se povezuje veliko koristnih učinkov na organizem. Nekaj teh prinašajo omega 3 maščobne kisline, veliko zaslug za koristi pa ima tudi selen, ki je antioksidant, okrepi celice in varuje pred učinki težkih kovin. Nasploh je morska hrana zelo prijazna do organizma, predvsem spodbuja normalno delovanje srca in ožilja, znižuje tveganja za motnje v srčnem ritmu, izboljša pretok krvi, vsebuje tudi koristen holesterol HDL. Predvsem ribje olje prispeva k zdravemu razvoju možganskih celic in živčnih povezav v dojenčkih in otrocih, s spodbujanjem razvoja živčnega sistema pa koristi tudi pri zagotavljanju dobrega vda. Kot dober nizkokaloričen vir beljakovin je morska hrana idealna za tiste, ki želijo pridobiti mišično maso ali pa izklesati svoje telo z vadbo. V ta namen se sicer pogosto uporabljajo tudi nekateri ekstrakti, ki so namenjeni športnikom, vsebujejo pa tako beljakovine kot omega 3 maščobne kisline.

Morska hrana ponuja obilo koristi, če jo redno vključujemo na jedilnik. Poleg tega najdemo v morju obilico privlačnih sadežev, ki zadovoljijo tudi okuse izbirčnih gurmanov. Gotovo se bo v zakladnici morja našla kakšna jed, ki bo po okusu tistih, ki sicer ne marajo takšne hrane – pogosto je težava preprosto v tem, da sploh ne vemo, kaj vse imamo na voljo na tem področju.

Podobne objave: